Turbocraft

Як запобігти поломці турбокомпресора?

Запобігти хворобі завжди простіше і дешевше, ніж лікувати її. Тому важливо знати, як зменшити шкоду для вашої турбіни або виключити її зовсім.

Як показує практика, основними причинами виходу турбокомпресора з ладу є:

1) “брудне мастило”;

2) неякісне паливо;

3) порушення правил експлуатації та ремонту.

Конструкція турбокомпресора така, що між рухомими і нерухомими деталями є порівняно невеликі зазори. Мала величина зазорів – це одна з умов створення “масляного клина”, тож із цим вдіяти нічого не можна. “Масляним клином” називають шар оливи, що виникає в зазорах між деталями турбокомпресора.

Масло подається до турбокомпресора під певним тиском із певною температурою. Тиск масла дає змогу злегка підняти рухомі деталі турбокомпресора, що дає можливість унеможливити контакт рухомих і нерухомих елементів під час роботи турбіни. Навіщо це потрібно? Відповідь криється в умовах роботи турбокомпресора.

Річ у тім, що турбокомпресори в процесі експлуатації обертають свої ротори на дуже високих обертах. У деяких випадках швидкість досягає 250 000 об/хв. Як правило, навіть кулькові підшипники не витримують таких навантажень і просто згорають від тертя. Є й винятки, але й вони недовговічні. Конструктори вирішили цю проблему, замінивши звичні всім кулькові підшипники гідродинамічними. Що ж відбувається, якщо масло довго не міняти?

Вихід турбокомпресора з ладу через “брудне мастило”

“Брудне мастило”, як правило, втрачає свої корисні властивості. Воно перестає ефективно відбирати тепло у деталей, тому вони починають перегріватися. Через теплове розширення зменшуються зазори між деталями. Комплектуючі змінюють свої фізичні властивості. До того ж “брудне масло” переносить бруд. Через частинки сажі та мікростружки забиваються і так зменшені зазори між деталями та масляні канали. Все це неминуче призводить до руйнування “масляного клина” і, як наслідок, до пошкодження деталей турбокомпресора.

Для обслуговування турбокомпресора використовують те саме мастило, що і для двигуна. Якщо масляний фільтр зношений, забруднення мастила відбуватиметься швидше. Тож необхідно своєчасно замінювати фільтр.

Поломки, пов’язані з використанням неякісного палива

По-перше, низькоякісне паливо під час згоряння виділяє більше сажі. Чим же це небезпечно для турбокомпресора?

Підвищене сажовиділення призводить до того, що сажа осідає в зазорах між корпусом і тепловим екраном, підпираючи його до крильчатки турбіни. Це з часом призводить до протирання теплового екрана. У результаті він перестає утримувати тепло. Але ж температура вихлопних газів у равлику турбокомпресора може досягати 500 С°. Таким чином, через пошкодження теплового екрана нагрівається картридж, через який протікає масло. Воно теж перегрівається і вже не може виконувати свої функції належним чином.

По-друге, через погане паливо можливе відкладення сажі в сопловому апараті регульованої турбіни, що також веде до виходу її з ладу. Річ у тім, що сопловий апарат або ж геометрія здебільшого має рухливі пелюстки. Вони й дають змогу змінити перетин для проходження вихлопних газів, регулюючи швидкість обертання ротора і, як наслідок, величину наддуву. Наддув дає змогу збільшити ефективність роботи двигуна.

Якщо в зазори між корпусом геометрії і пелюстками потрапляє сажа, згодом пелюстки можуть заклинити, і управління турбіною буде порушено. Це призведе до перенаддуву або ж до недодуву, що загрожує перевитратою палива або підвищенням зносу деталей двигуна і турбокомпресора.

По-третє, неякісне паливо забиває фільтр сажі. Тобто турбіні просто нікуди дути через протитиск.

Для запобігання несправностей важливо не тільки використовувати якісне паливо, а й чистити турбокомпресор. Чистку бажано проводити під час кожного зняття турбіни з авто або під час ремонту двигуна. Самостійно виконувати цю операцію категорично заборонено. Адже для того щоб очистити турбокомпресор, його необхідно повністю розібрати, а після чищення відбалансувати і зібрати назад. Для цього потрібне спецобладнання та відповідні знання.

Вихід турбіни з ладу через неправильну експлуатацію, обслуговування та встановлення

Практика показала, що турбіни ламаються частіше за агресивної манери їзди. Причиною є перевантаження, які регулярно відчувають деталі турбокомпресора.

Часто водії забувають про рекомендоване прогрівання двигуна в зимовий період. У цьому разі масло не встигає нагрітися до потрібної температури, тому не має необхідної плинності. Таким чином, існує реальний ризик запуску турбокомпресора “на суху”, коли “масляного клина” ще немає. Але ж під час запуску “на суху” достатньо двох секунд, щоб “спалити” вал турбокомпресора.

Необхідно приділяти увагу й обслуговуванню. Планові заміни повітряного і масляного фільтрів, а також мастила дають змогу істотно збільшити термін експлуатації не тільки турбокомпресора, а й двигуна.

Під час ремонту, зокрема під час встановлення турбокомпресора, слід простежити, щоб не використовували різьбовий герметик. Адже через нього в каналах маслоподачі в турбокомпресорі часто виникають засмічення.

Уважним слід бути і до стану ущільнювальних прокладок. Загин трубки, що подає масло, або її засмічення теж можуть стати причиною маслоголодання турбіни.

Отже, не забувайте про профілактику. Ну а якщо турбіна все ж вийде з ладу, приїжджайте до нас. Ми з радістю вирішимо вашу проблему.

Послуги Турбокрафт

Воспользуйтесь услугами профессионалов

Соблюдаем технологию ремонта и балансировки

Соблюдаем технологию ремонта и балансировки

Обладаем навыками балансировки сложных деталей и нестандартного оборудования по требуемому классу точности

Опытные специалисты

Опытные специалисты

Имеют достаточную квалификацию балансировки разных роторов.

Оборудованный цех

Оборудованный цех

Есть парк оборудования для изготовления необходимой оснастки и устранения дисбаланса вашего ротора.

Склад запчастей

Склад запчастей

Использование высококачественных запчастей, которые всегда в наличии на складе позволяют проводить ремонт за несколько дней.

Edit Template